Oracle Database Documentation嗜み心

Oracle Technology Network > Database > Database 11g > Documentation から辿れる ほとんどのページでは Reader Comment が送信できます。
その ある 1ページで送信したことによって生じた ひとつの物語を書きます。

2009年4月28日

Subject: Fwd: User comment forwarded by moderator - missing parameter name - Net Services Reference (b28317)

Hello,

Thank you for your comment on about SUBSCRIBE_FOR_NODE_DOWN_EVENT_listener.
I have updated the section in the book.

Sincerely,<お名前>

Title and Copyright Information - Oracle® Database Net Services Reference 11g Release 1 (11.1) Part Number B28317-02 の Contributors に名を連ねておられる ある方から送信された このようなメールを受信しました。

2009年9月2日


Oracle Database 11g Release 2 (11.2) がダウンロード可能になったとき *3 、わたしは、ワクワクしながら、まず Net Services Reference を探しました。

そして SUBSCRIBE_FOR_NODE_DOWN_EVENT_listener_name - Control Parameters - 7 Oracle Net Listener Parameters (listener.ora) - Oracle® Database Net Services Reference 11g Release 2 (11.2) *4

SUBSCRIBE_FOR_NODE_DOWN_EVENT_

と書かれているのを、この目で確認しました。

2009年4月28日に私宛にメールを送信された あの方は Title and Copyright Information - Oracle® Database Net Services Reference 11g Release 2 (11.2) の Contributors においても名を連ねておられました。

むすび

"When I am working on a problem I never think about beauty. I only think
about how to solve the problem. But when I have finished, if the solution
is not beautiful, I know it is wrong."
-R. Buckminster Fuller, engineer, designer, and architect (1895-1983)

2009年4月28日に受信したメールの末尾には、こう書かれていました。
わたしは 2009年9月2日になって この意味を知ることになりました。